אפטות בילדים – מאת רופאת שיניים ד"ר לימור צוק

16.7.2017 0

הילד חזר מהגן עם תלונה על כאבים – "אמא, כואבות לי השיניים!",

הגננת מספרת שלא אכל כמו שצריך בגן, והתקשה להתרכז.

כל אמא דואגת תבקש מבנה לפתוח פה ותנסה למצוא פגם באחת השיניים, שיסביר את מקור הכאב. רגע לפני שפונים למרפאת השיניים, כדאי להסתכל גם על הרקמות הרכות שמסביב : רצפת הפה, החניכיים, פנים הלחי. בהרבה מהמקרים יתגלה פצע לבן, שגודל בד"כ קטן מסנטימטר, והוא עגול, בעל מרכז אפרפר-צהוב ובשוליו רקמה דלקתית אדומה. זוהי אפטה.

הגורמים לאפטות אינם ידועים בוודאות, ומצבי רקע רבים זוהו כבעלי קשר לאפטות, ובראשן מתח נפשי, תזונה לקויה, מצב הורמונלי ואפילו גנטיקה. על פי רוב האפטה תחלוף תוך כשבוע עד עשרה ימים גם ללא טיפול, אך היא גורמת לכאב ואי-נוחות רבה. במקרים רבים הילד ימנע מאכילה.

gengige-teethingl-coupon

אז מה עושים? איך מקלים על הכאב?

הטיפול העיקרי באפטות הוא ע"י תכשירים לשימוש מקומי, במיוחד כאלה בעלי פעילות אנטי דלקתית. כדי שהטיפול יהיה יעיל, התכשיר צריך להיות נוח לשימוש וגם בעל כושר הדבקות גבוה באזור הפצע למשך פרק זמן ארוך ככל הניתן.  ג'נג'יג'ל ג'ל הוא תכשיר כזה – זהו ג'ל היוצר שכבת הגנה על הפצע, ובכך מונע את החשיפה לרוק ולמזון, ומקל בכך על הכאב. בנוסף ג'נג'יג'ל מסייע לקצר את משך זמן ההחלמה, בעזרת המרכיב הפעיל בתכשיר -חומצה היאלורונית, המעודדת את תהליך הריפוי.

הג'ל מותר לשימוש בכל גיל, גם בתינוקות, ללא תופעות לוואי וללא הגבלות כלשהן בשימוש. התכשירים מיוצר בטעמים המיועדים במיוחד לילדים, וניתן למרוח אותו מספר פעמים ביום להקלה יעילה בתחושת הכאב והאי-נוחות.

שימו לב: במידה ויש מספר אפטות בחלל הפה, ולכך מתלווה חום ופריחה על העור, יתכן ומדובר במחלה ויראלית הנקראת מחלת הפה והגפיים [ויש שטועים וקוראים לה " מחלת הפה והטלפיים"]. יש לגשת לרופא ילדים לאבחון. גם במחלה זו ניתן למרוח את גנגיגל ג'ל לילדים או תינוקות להקלה על הכאב מהפצעים בחלל הפה.

צור קשר

    תפריט נגישות